the hives

hej.
tänker fatta mig kort tror jag. iallafall så gott det går, hehe. (edit: lyckades inte förlåt)

the hives igår var mycket bra. dom är verkligen ett liveband, nästan vem som helst som lyssnar på allt från techno, hiphop och sådant till just the hives och liknande kan njuta av deras spelningar! det var iallafall min uppfattning, eftersom det visade sig att många jag känner var där, även folk med nrj som musiksmak. men, framförallt tror jag vi som verkligen gillar dom njöt!

jag stod nånstans långt fram i mitten i början, med iris och fredrika (alla andra hade försvunnit in i vimlet). höll fredrikas hand men när det galna gunget och trycket kom igång försvann hennes hand ur min och jag var ensam! drogs med i gunget osv, det var härligt som fan och sådär. upptäckte att jag stod cirka 2 meter framför iris och fredrika, kunde se dom om jag tittade bakåt men de kunde inte se mig. plötsligt blev trycket sjuuuuukt och jag var säker på att om jag inte drog mig bakåt en stund skulle jag typ bryta armen eller nåt (den klämdes mellan två fulla feta rockare i fyrtioårsåldern. de hade nitar, det gjorde ont.). gick alltså bakåt en stund, och när jag var på väg mot en bra plats, så träffade jag ludde och hans kompis och så var jag med dom ett tag. hittade en mobil på marken, nästan under min fot, tog upp den och ludde ringde ägarens mor osv. efter en stund med tha boyzzz så kom emma och rebeckas vän viktoria och vi diggade tillsammans genom till exempel two-timing touch and broken bones. det var galet och kul.

sedan, precis när sista låten tar slut, ser jag emma hoppa upp i luften några meter från mig och viktoria. vi ser hur hon skriker och sjukt stolt håller upp en trumpinne! CHRIS DANGEROUS står det på den, sjukt snygg och hon grät hela kvällen haha. vi tittade på fyrverkerierna också, lite väääl mycket kan man ju tycka. men dom var väl.. fina. MILJÖBOVAR.

jag och många fler (iris, fredrika, linnea, siri, karin, jossan, hanna, loke osv) tar tunnelbanan hem och jag landar i hallen vid 23 tror jag det var. tittade på late night with jules till halv ett och somnade med bilden av en hoppande pelle i huvudet.
heheh
hoppet jag talade om. bild: Annika Berglund / rockfoto.nu
(eftersom min kamera låg och var död här hemma.)


Kommentarer
Postat av: baba

det var kul att träffa dig där :P<3 du och dina kompisar har fett fina kläder! :) <3



det var heeeelt underbart!! :D<3333 kul att du stod så långt fram, vi klarade inte trycket, vi stod typ längst bak :o fast det var skitkul ändå! :D jag gillar typ inte hives jättemycket men shit, live! då är de helt underbara. HELT HELT! :D<3



SVAR: ARCTIC MONKEYS ÄR VERKLIGEN BÄST :D<3 just nu är min favorit låt "Flourescent Dolescent", den är så sjuukt bra<3 Jag har aldrig hört last shadow puppets, om någon vänlig själ skickar till mig? :) <3

2008-09-02 @ 16:31:11
URL: http://flodbaba.blogg.se/
Postat av: iris (you know my blog)

Bara för att den Annika bruden stog längre fram med värsta kameran och skärpan!

jag är bara lite avundsjuk på henne eftersom att hon har en bättre version av min bild!



jag hade ingen aning om att du fortfarande använder den här! Stor shock.



Baba är allt lite söt hon :D

2008-09-04 @ 22:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0