we are shadows

Goddag.
Dagens ämne: vårt klimat.

Okej, hej. Jag läste en sådan här klimatspalt idag, i en tidning. Jag bryr mig väldigt mycket om klimatet, och försöker att bidra så mycket jag bara kan till att få ett renare klimat. Jag åker inte bil ofta, jag åker tunnelbana eller cyklar (kärleksförklaring till cyklar kommer senare). Anyway, så läste jag den där spalten. Där stod det ungefär såhär:
1. Duscha snabbare - istället för att duscha i en halvtimme, satsa på tre minuter!
2. Lämna inte TV eller dator på när du går hemifrån, samt lämna inte onödvändiga lampor på.
3. Skräpa inte ner!


Jag visste inte vad jag skulle göra. Skratta? Okej, vi tar det punkt för punkt:
1. HAHA? Visst, jag duschar på 5-10 minuter. Men ändå. Det finns så mycket bättre saker.
2. VEM GÅR HEMIFRÅN MED TVN PÅ?
3. OKEJ. Något man lär sig på dagis. Härligt, härligt!

Här kommer Agnes viktigaste klimat-punkt:
1. Köp inte en platt-tv - de drar (hör och häpna) tolv (12!!!!) gånger så mycket ström som en vanlig, tjock, tv.
2. Undvik plastpåsar - ta med plastpåsar när du är ute och handlar.
Och så vidare. Och nej, när jag shoppar kläder på till exempel H&M har jag inte alltid med mig en ICA-kasse som jag ber de lägga plagget i, nej.
Men jag brukar ofta lägga det nyköpta plagget direkt i väskan, om det inte tar så mycket plats.

HEJDÅ VÅRT KLIMAT, ALLA SUCKERS SOM SKRIVER SÅNA HÄR DUMMA SPALTER KOMMER FÖRSTÖRA VÅR VÄRLD.

/a

Kommentarer
Postat av: iris

HAHAHA! jag duschar på en halvtimme! MEN JAG KAN INTE GÖRA DET SNABBARE! och jag älskar påsar, och jag har en väldigt liten väska MEN jag bryr mig faktiskt om miljön
DU ÄR ROLIG!

2008-04-06 @ 15:53:26
Postat av: Hanna :>

HAHAHAHAHAHAHHA.
jag lämnar ALLTID tvn på när jag går hemmifrån :D Ofc gör jag det!! :)

(+ att det är tråkigt att duscha) (a)

2008-04-13 @ 11:32:40
URL: http://hannaau.blogg.se
Postat av: mirjam

emma har ju typ alltid på datorn där hemma när de inte använder den :D

2008-09-06 @ 21:29:07
URL: http://mirjamhjerten.blogspot.com
Postat av: mirjam

förresten? vem kommer på alla kommentarord, som man ska skriva in. senast fick jag: 114.30 Meyerson

2008-09-06 @ 21:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0